RESTORATİF DİŞ TEDAVİSİ(DR) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 6
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Restoratif Diş Tedavisi Anabilim Dalı; erişkin bireylerin diş sert dokularında çürük, aşınma, travma, renklenmeler veya yapısal kayıplar gibi çeşitli nedenlerle meydana gelen madde kayıplarının ve bozukluklarının teşhis ve tedavileri ile ilgilenen, kaybolmuş olan estetik ve fonksiyonun hastaya tekrar kazandırılmasına katkıda bulunan diş hekimliği anabilim dalıdır.



Halen anabilim dalımız 3 Profesör, 1 Doçent, 3 Dr. Öğretim Üyesi,  1 Öğretim Görevlisi, 22 Uzmanlık Öğrencisi ve 4 Doktora öğrencisi kadrosu ile faaliyetlerine devam etmektedir. Anabilim Dalımızda, doktora ve diş hekimliğinde uzmanlık programları bulunmaktadır. Doktora programında eğitim gören araştırma görevlileri 4 yıllık, diş hekimliğinde uzmanlık programında eğitim gören araştırma görevlileri 3 yıllık bir eğitim görmektedirler. Uzmanlık programı eğitim süresi boyunca 1 ay periodontoloji anabilim dalında rotasyon yapılmaktadır. Restoratif diş tedavisi anabilim dalımızda diş yapılarının gelişimsel ve kazanılmış hastalıkları nedeniyle görülebilen form bozukluklarını düzeltmek, restore etmek, dişin fonksiyon ve estetiğini yeniden kazandırmak, daha da önemlisi koruyucu diş hekimliği prensiplerini uygulama ve yaygınlaştırma sorumluluğunu üstlenmektedir. Diş sert doku hastalıklarının önlenmesine yönelik çalışmalar günümüz toplumlarında giderek artan bir önem taşımaktadır. Ayrıca estetik diş hekimliğindeki güncel bilgi ve beceriler de (beyazlatma, kompozit-porselen venerler, inley-onley yapımı) Anabilim dalımız tedavi prosedürleri arasında yer almaktadır. Estetik değeri olduğu kadar genel sağlık üzerinde de etkisi olan diş sağlığı konusunda toplumun bilinçlendirilmesi, yönlendirilmesi, gerekli tedavilerin uygulanması ve böylece toplumun yaşam kalitesinin artırılması temel amacımızdır.



Tarihçe



1968 yılında kurulan anabilimdalımız sırası ile Prof. Dr. Aytekin Bilge, Prof. Dr. Yüksel Noras, Prof. Dr. Tamer Kınoğlu, Prof. Dr. Emin Türköz, Prof. Dr. Tayfun Alaçam, Prof. Dr. Hüma Ömürlü, Prof. Dr. Oya Bala Anabilim Dalı Başkanlığı görevini yürütmüştür. Bu görev 2021 yılından itibaren Prof. Dr. Mine Betül Üçtaşlı tarafından yürütülmektedir.


Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Mine Betül Üçtaşlı
Tarihçe
Diş Hastalıkları ve Tedavisi Anabilim Dalı 1968 de kurulduktan sonra bugüne kadar Prof.Dr. Aytekin Bilge, Prof.Dr. Yüksel Noras, Prof.Dr. Tamer Kınoğlu, Prof.Dr. Emin Türköz ve Prof.Dr. Tayfun Alaçam Anabilim Dalı Başkanlığı görevinde bulundu. 2011 yılından itibaren Restoratif Diş tedavisi Anabilim Dalı adıyla devam eden doktora programında günümüze kadar 50 PhD programı tamamlandı. Anabilim dalında halen 4 profesör, 1 doçent, 2 yardımcı doçent, 1 öğretim görevlisi, 2 araştırma görevlisi 20 uzmanlık öğrencisi ve 5 doktora öğrencisi ile eğitim ve klinik hizmetlerine devam etmektedir. Anabilim dalında verilen doktora eğitiminin amacı öğrenciye restoratif tedavilerin genel sağlığın önemli bir parçası olduğunun vurgulanması ve mezun olan öğrencilerde eğitimin devam eden bir süreç olduğu bilincinin verilmesi ve uzmanlık gerektiren ileri tedavilerin öğretilmesidir. Diş Hastalıkları ve Tedavisi Anabilim Dalı, 8 ünitli öğretim üyesi kliniği, 21 ünitli öğrenci kliniği ve 80 kişilik fantom laboratuvarı ve bir adet araştırma laboratuvarından oluşmaktadır. Anabilim Dalında 3 hemşire, 1 bilgisayar operatörü ve 1 sekreter hizmet vermektedir. Anabilim dalında 60 dişhekimine doktora verilmiştir.
Kazanılan Derece
Restoratif Diş Tedavisi Anabilim Dalında doktora eğitimi sonucunda öğrenci bilim doktoru ünvanını alır.
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Doktora programını başarı ile tamamlayan mezunlar, aynı veya benzer alanlarda yurt içinde veya yurt dışında yüksek öğretim kurumlarına akademik bir pozisyon, veya kamu kuruluşlarındaki araştırma merkezlerine uzman pozisyonu için başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programda aldıgı bütün derslerinden başarılı olmak.Mezuniyet sonrası eğitimde olan öğrenciler, yönetmeliğin gerekli koşullarını yerine getirerek uzmanlık tezlerini oluşturmakta ve bunu başarı ile savunmaları ve kabul edilmeleri halinde mezun olmaktadırlar.30 Mayıs 2012 tarih ve 28308 sayılı Gazi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinde belirlenen şartları taşıyan öğrenciler mezun olmaya hak kazanır.
Mezun İstihdam Olanakları
Doktora programı tamamlamış öğrencilerimiz serbest uzman hekim, üniversitelerde öğretim üyeliği, kamu hastanelerinde çalışabilmekteler.
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
(2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
(3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
(4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
(7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
(8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
(9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
(10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
(11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=854949235