Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi(YL) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü yüksek lisans programının amacı, bilimsel araştırmanın nasıl yapılacağını bilen, öğretim teknolojileri alanındaki güncel gelişmeleri takip eden, öğrenme ve öğretme sanatlarını birlikte kullanan, teknolojiyi eğitim hedeflerine uygun hale getiren, öğretim uygulamalarının analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirilmesi süreçlerini etkili şekilde gerçekleştiren, akademik bakış açısı ile ülkemizin eğitim ihtiyaçlarını günün değişen koşullarına uygun olarak karşılayabilen bireyler yetiştirmektir.


Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Doç. Bilal ATASOY
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Ebru KILIÇ ÇAKMAK
Tarihçe
Program 1998 yılında iki öğretim üyesi ile kurulmuş, ilerleyen birkaç yıl içinde kadrosunu bir öğretim görevlisi ve 3 araştırma görevlisi ile genişletme yolunda ilerlemiştir. Kurulduğu dönemde 6 öğretim elemanına sahip olan bölümün şu anki kadrosunda 11 Profesör, 6 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi ve 3 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Bölüm ilk yılında 40 öğrenci ile lisans düzeyinde eğitimine başlamıştır. 2002 yılında yüksek lisans 2009 yılında doktora programlarını açarak lisansüstü düzeyde de eğitim vermeye başlamıştır.
Kazanılan Derece
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Yüksek Lisans derecesi
Kabul Koşulları
1. Lisans diplomasına sahip olmak.
2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, başvurulan programın puan türünde YÖK tarafından belirlenen minimum puandan az olmamak koşuluyla ilgili yükseköğretim kurumunun senato kararı ile belirlenecek olan Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav puanına sahip olmak.
3. Güzel sanatlar fakültelerinin ve konservatuvarların sadece özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul eden programlarının enstitülerdeki anabilim ve anasanat dallarına öğrenci kabulünde ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav puanı aranmaz.
4. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, lisansüstü eğitim ve öğretimde öğrenci kabulüne ilişkin yükseköğretim kurumunun senatosu/enstitüsü tarafından belirlenen şartları sağlamış olmak.
Üst Kademeye Geçiş
1. Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olanlar doktora programlarına devam edebilirler.
2. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayıldığından doktora programlarına devam edebilirler.
Mezuniyet Koşulları
1. 120 AKTS ders kredisinden az olmamak koşulu ile en az yedi ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasını başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumu senatosunun/enstitüsünün belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmek.
2. Tezli yüksek lisans programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim kurumlarından almış olan yüksek lisans programı adayları için eksikliklerini gidermek amacıyla en çok iki yarıyıl bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.
3. Hazırlık sınıfları hariç, en az on yarıyıl süreli lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
Mezun İstihdam Olanakları
Özel ve kamu okul ve kurumlarında bilişim teknolojileri uzmanlığı, koordinatörlüğü ve öğretmenliği; öğretim tasarımı ve teknolojileri uzmanlığı; eğitsel yazılım uzmanlığı, uzaktan eğitim uzmanlığı; yüksek öğretim kurumlarında araştırma ve öğretim asistanlığı ve öğretim üyeliği.
Ölçme ve Değerlendirme
Genel olarak, ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf?e veya not?a dayalı sistemler kullanılır.
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle değerlendirilir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=819696177