Eğitimde Ölçme Değerlendirme(DR) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 6
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme ABD hakkında,

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde yer alan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (EÖD) Anabilim Dalı 22 Mart 2011 tarihinde çalışmalarına başlamıştır.  Yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam edilmektedir. Misyonu Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında alan uzmanı ve akademik personel yetiştirmek olup temel amacı eğitim sistemimizce ihtiyaç duyulan yüksek nitelikli bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütmektedir. Eğitim dili Türkçedir.

Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Mehtap Çakan
Tarihçe
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü bünyesinde yer alan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (EÖD) Anabilim Dalı 22 Mart 2011 tarihinde çalışmalarına başlamıştır. Tezsiz yüksek lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde eğitim-öğretim faaliyetlerine devam etmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doktora diploması verilir.
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
-
Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet koşulları Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yönetmeliğinde belirtildiği gibidir: Mezuniyet için genel not ortalaması en az 2.50/4.00 olmalıdır.
Mezun İstihdam Olanakları
Doktora programından mezun olan öğrenciler Eğitimde ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projeler üretebilir, var olan projeleri desteklemek ve projelerin yürütülmesinde görev alabilir, eğitimde ölçme ve değerlendirme alanıyla ilgili akademik birimler ve sivil toplum kuruluşlarıyla iletişimi ve işbirliğini geliştirici çalışmalar yapabilirler.

Lisansüstü eğitim programımızdan mezun olan öğrenciler ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı, Türk Silahlı Kuvvetleri, özel ve devlet eğitim kurumları, Türkiye İstatistik Kurumu gibi kurum ve kuruluşlarda (bilim ve danışma kurullarında), üniversitelerde ölçme biriminde uzman veya gerekli kriterleri sağlayarak akademik personel unvanıyla görev alabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
(2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
(3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
(4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
(7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
(8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
(9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
(10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
(11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=818080963