ALMAN DİLİ EĞİTİMİ(YL) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği
1995 yılında Gazi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü bünyesinde açılan Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalında iki Profesör, üç Doçent, bir Doktor Öğretim Üyesi ve bir Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır. Her dönem yaklaşık 10 öğrencinin kabul edildiği Yüksek Lisans Programının amacı; öğrencileri, Alman Dilbilimi, Alman Edebiyatı ve Dil Öğretimi konularında lisans düzeyinde edindikleri bilgi ve becerileri akademik boyutta ele almaktır. Dört dönem süren Yüksek Lisans Programına başlamadan önce bir yüksek lisans giriş sınavını başarıyla tamamlamak gereklidir.
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Muhammet KOÇAK
Tarihçe
Anabilim Dalımız 1947-48 öğrenim yılında kurulmuştur. Anabilim Dalı Başkanlığını ilk olarak Christel CHRISTUNUS yapmıştır.
Bölüm devletin öğretmen ve yerli çevirmen ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuştur. Bölümün ilk mezunlarından Ebet Mahir Yalnız?a göre, Almanca Bölümü?nün kuruluş gerekçesi sadece yabancı dil takımını tamamlamak değil; bunda zamanın Milli Eğiştim Bakanı Reşat Şemsettin Sirer?in Alman kültür ve eğitiminin etkisinde oluşu da etkili olmuştu. Sirer?i bölümün açılması konusunda ikna etmede, uzun yıllardan beri öteki bölümlerin Almanca derslerini okutmakta olan Cemal Köprülü rol oynamıştı. Almanca Bölümü de daha önce açılan Yabancı Dil bölümlerinin yolunu izleyerek kurulup gelişmişti. Yine Yalnız?ın belittiğine göre, bölüm üç öğretmenle kuruldu: Avusturyalı Bay ve Bayan Christunus?lar ve Mahir Yalnız.
Bölüm, yatılı ve 10 öğrenciyle açılmıştır. Bölümün öğrenim süresi 1961-62 yılında 2 yıldan 3 yıla çıkarılmıştır. Bölüm ilk mezunlarını 1950 yılında vermiştir. 1979 yılında eğitim 4 yıla çıkarılmış ve Gazi Eğitim Ensitütüsü Gazi Öğretmen Okulu adını almıştır. 1982-83 eğitim öğretim döneminde Gazi Üniversitesi kurulunca Gazi Öğretmen Okulu Gazi Eğitim Fakültesi?ne dönüştürülmüştür. 1991 yılında hazırlık eğitimi de dahil edilerek eğitim süresi 5 yıla çıkarılmıştır.
Gazi Eğitim Fakültesi bünyesinde açılan Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalında 2020-2021 eğitim öğretim yılı itibariyle 2 profesör, 3 doçent, 1 doktor öğretim üyesi, 1 araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Anabilim Dalı Başkanlığını Prof. Dr. Muhammet KOÇAK yürütmektedir.
Kazanılan Derece
Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci Alman Dili Eğitimi alanında Yüksek lisans derecesine sahip olur.
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Programı bitirenler Doktora Programına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Dersleri başarı ile tamamlayıp alanla ilgili tez hazırlayanlar mezun olurlar. Mezun adaylar 120 AKTS almaları gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Anabilim dalımız, mezuniyet sonrası yüksek lisans eğitimi şansı da sunmaktadır. Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı mezunları gerek devlet, gerekse özel okullarda Almanca öğretmeni olarak çalışma hakkı elde ederler. Bunun yanı sına Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dış İlişkiler Bakanlığı, Ulusal Ajans gibi kurumların bünyelerinde uzman statüsünde çalışma imkânı, üniversite bünyelerinde Araştırma Görevlisi veya Almanca Okutmanı olarak çalışma imkânı da bulabilmektedirler. Özel sektörde ise çeşitli çeviri bürolarında, turizm sektöründe ve Türkiye'de faaliyet gösteren Alman firmalarında istihdam edilmektedirler.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=816868419