FİZİK EĞİTİMİ(YL) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 2
Azami Süresi (Yıl) 3
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Fizik Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı ile öğrencilerin fizik eğitimi alanında araştırma yapabilme, kuramsal bilgi ve becerilerini üst düzeye çıkarma, alanı ile ilgili bilimsel konuları yorumlama ve değerlendirme yeteneklerini geliştirme, alanı ile ilgili yeni veya farklı alanlara uyarlamak için yöntemler belirleyebilme ve mesleki gelişime katkı sağlamak hedeflenmiştir. Program, öğrencilerin alanın uzmanı haline gelmelerine yönelik fizik eğitimi alanındaki yeni yaklaşımlar temelinde hem kuramsal hem de uygulamaya dönük dersleri kapsamaktadır.



 Yüksek lisans programına kayıt kabul şartlarını taşıyan lisans mezunları başvurabilmektedir. Avrupa Kredi Transferi Sistemine göre tezli yüksek lisans programı toplam 60 AKTS den az olmamak koşuluyla ders ve 60 AKTS den az olmamak koşuluyla tez çalışmasından oluşmaktadır.



 Zorunlu seminer  ve etik dersleri dışında tüm dersler seçmeli olup öğrenciler alanlarına göre ilgileri doğrultusunda danışmanın görüşünü alarak yönetmeliğin izin verdiği oranda dersi üniversite içinden ve üniversite dışından alabilirler. Lisansüstü programdan mezun olan öğrencilerimiz kamu veya özel kurumlarda öğretmen, araştırmacı, akademisyen ve uzman olarak çalışabilmektedir.



 


Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Musa SARI
Tarihçe
Gazi Üniversitesi bünyesinde, Eğitim Bilimleri alanında açılan mevcut lisansüstü programlar, 1983 yılından itibaren Sosyal Bilimler Enstitüsü ve Fen Bilimleri Enstitüsü çatısı altında yürütülmüştür. Daha sonra Eğitim Bilimlerinin sosyal bilimlerden ve fen bilimlerinden disiplin olarak ayrı bir uzmanlık alanı olması münasebetiyle, ayrı bir enstitü olarak faaliyetlerini sürdürmesi ihtiyacı gerekli olmuştur. Bu bağlamda, YÖK?ün 04.11.1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararıyla bağımsız olarak ?G.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü? kurulmuştur. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ilk olarak, Merkez Yerleşkedeki Bosna Binasının yerinde bulunan, o zamanki bilinen adıyla ?K Blok? un zemin katındaki üç küçük odada hizmet vermeye başlamıştır. Kuruluşundan itibaren yaklaşık olarak dört yıl bu binada; 7 Mayıs 2001 tarihinden 17 Ağustos 2009 tarihine kadar yaklaşık sekiz yıl Maltepe/Ali Suavi Sok. No: 15?te; 17 Ağustos 2009 tarihinden itibaren de yaklaşık dört yıl Gazi Üniversitesi Merkez Yerleşke Milas Sok. No: 15'te hizmet vermiştir.
Kazanılan Derece
FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ alanında Yüksek Lisans
Kabul Koşulları
MADDE 4 ? (1) Lisansüstü programlarda takip edilecek akademik takvim, ilgili akademik birimlerin önerisi ve Senatonun kararı ile belirlenir.
Kontenjan ve başvuru
MADDE 5 ? (1) Lisansüstü programlara başvuru koşulları, başvuru için gerekli belgeler, kontenjan bilgisi ve öğrenci kabulüne ilişkin usûl ve esaslar, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak ilgili enstitü yönetim kurulu kararıyla; öğrenci alımı için gerekli diğer hususlar Senato kararıyla belirlenir ve ilgili enstitünün ağ sayfasında ilan edilir.
Üst Kademeye Geçiş
Yüksek Lisans Eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler gerekli koşulları sağlamaları halinde kendi alanında veya farklı alanlarda Doktora programlarında öğrenimlerini sürdürebilirler
Mezuniyet Koşulları
Yüksek lisans programındaki bir öğrenci, elde ettiği sonuçları Senato tarafından onaylanmış tez yazım kurallarına uygun biçimde yazar. Tez savunma jürisinin kurulabilmesi için öğrenci, tez konusuyla ilgili danışmanıyla birlikte hazırladığı bir ulusal ya da uluslararası konferans, kongre veya sempozyumda poster ya da sözlü olarak sunulmuş en az bir bildiri veya ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayıma kabul edilmiş/yayımlanmış bir bilimsel makale, patent ya da faydalı model hazırlama şartlarından birini yerine getirdiğini belgeleyerek danışmanının onayını da alıp ana bilim/bilim dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye müracaat eder.
İlgili enstitü teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti hâlinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez, enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
Yüksek lisans tez jürisi, uzmanlık alanları göz önünde bulundurularak danışman ve ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile atanır. Jüri, biri öğrencinin danışmanı, en az biri de Üniversite dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci danışman jüri üyesi olamaz.
Tez savunma sınavında başarılı olmak ve diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezini ve enstitü tarafından istenen diğer belgeleri enstitüye teslim eden öğrenci, enstitü yönetim kurulu kararıyla tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında fizik öğretmeliği yapabilir. Ayrıca üniversitelerin Fizik Eğitimi alanında akademik personel olarak çalışabilir.
Ölçme ve Değerlendirme
Sınavlar ve başarı notları
MADDE 11 ? (1) Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
(2) Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
(3) Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
(4) Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Seminer, tez çalışması, dönem projesi dersleri ve yeterlik sınavı için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC; doktora ve lisans sonrası doktora programlarında başarı harf notu en az CB olmak zorundadır.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a) Katsayılar Başarı Harf Notu
4,00 AA
3,50 BA
3,00 BB
2,50 CB
2,00 CC
1,50 DC
1,00 DD
0,50 FD
0,00 FF
b) (a) bendindeki notlar dışındaki notlar şunlardır:
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
(7) AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
(8) Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO?nun hesaplanmasında, (AA)?dan (FF)?ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
(9) Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
(10) Mezuniyet için AGNO?nun; tezli/tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00, yüksek lisans/lisans derecesiyle doktora programlarında en az 3,00/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
(11) Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=816060196