TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının 1.6.1989 tarih ve EÖ/07.02.003/1752-11714 sayılı kararıyla, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü bünyesinde 1992-1993 öğretim yılından itibaren “Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı” olarak kurulmuştur. Türkiye'deki üniversiteler içerisinde bu alanda kurulan ilk lisans programı olma özelliğini taşımaktadır. Program, akademik ve mesleki açılardan bilimsel bakış açısına sahip, araştırmacı-eğitimci bir kimliği olan, Türkçe öğretiminde yetkin ve nitelikli öğretmenler yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Fatma AÇIK
Tarihçe
Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığının 1.6.1989 tarih ve EÖ/07.02.003/1752-11714 sayılı kararıyla, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü bünyesinde 1992-1993 öğretim yılından itibaren Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı olarak kurulmuştur. Türkiye'deki üniversiteler içerisinde bu alanda kurulan ilk lisans programı olma özelliğini taşımaktadır.
Kazanılan Derece
Türkçe Öğretmenliği alanında Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrenci programın tüm öğretim planında öngörülen en az kredi alt sınırı kadar dersi başarmalı ve Ağırlıklı Not Ortalaması en az 4.00 üzerinden 2.00 olmalıdır.
Mezun İstihdam Olanakları
Türkçe Öğretmenliği Programından mezun olan öğrenciler, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel ortaokullarda öğretmenlik yapabilecek, basın yayın kuruluşlarında, yurt dışındaki eğitim ve kültür kurumlarında, arşiv ve müzelerde, Türkoloji merkezlerinde ve üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak görev alabileceklerdir.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.

(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.

(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.

(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.

(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a) 4.00 (AA), 3.50 (BA), 3.00 (BB), 2.50 (CB), 2.00 (CC), 1.50 (DC), 1.00 (DD), 0.50 (FD), 0.00 (FF)
b) - D: Devamsız,
- G: Girmedi,
- E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
- VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=58282761