ARAPÇA ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Tarihçe



Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1984 yılında kuruldu. Ali Şakir ErginZiyad AkkoyunluAzmi Yüksel (2 Haziran 2010) ve Abdulvahap Öztürk Anabilim Dalımızın kuruluşunda emeği geçen hocalarımızdır. Anabilim Dalımız bünyesinde uzun yıllar ders vermiş, öğrencilerine emek vermiş ancak şu anda aramızda bulunmayan diğer hocalarımız ise şunlar: Muzaffer Özcan, İsmail Korkmaz, Aytekin Özgür, Emrullah İşler, Emire Asel ve Nurettin Ceviz. Bütün hocalarımızı her zaman sevgi ve saygıyla hatırlayacağız.


 


Eğitim Süresi



Lisans eğitim süresi 4 yıldır. Ancak lisans programına başlamadan önce öğrencilerimizin 1 yıl süreli Arapça hazırlık sınıfını başarıyla tamamlamaları zorunludur. Arapça hazırlık sınıfını başarıyla bitiren ya da Arapça Yeterlilik Sınavını geçen öğrenciler lisans programına kayıt olmaya hak kazanırlar.


 


Öğretim Kadrosu



Arap Dili Eğitimi Ana Bilim Dalımız kadrosunda, alanlarında yetkin 4 profesör, 3 doçent, 1 doktor öğretim üyesi ve 4 araştırma görevlisi yer almaktadır. Öğretim elemanlarının web sayfalarına linkinden ulaşılabilir.


 


Öğrenci Kontenjanı



Anabilim Dalımızın lisans programına her yıl yaklaşık 70 öğrenci alınmaktadır.


 


Misyon



Anabilim Dalımızın misyonu, yabancı dil olarak Arapça öğretimini geliştirmek, Arap edebiyatı, sanatı ve kültürünü evrensel değerler temelinde öğretmek ve bu alanda seçkin eğitimciler, akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirmektir.


 


Vizyon



Türkiye'nin ilk Arapça öğretmenliği programı olan Anabilim Dalımızın vizyonu, eğitim ve öğretim faaliyetlerini yenilikler doğrultusunda geliştirmek ve bu yenilikçi anlayışı ile ülkemizin yarınları için üstün nitelikli bireyler yetiştirmek ve Arapça öğretmeni yetiştirme programlarına öncülük etmektir.


 


Anabilim Dalının Güçlü Yönleri



Ana Bilim Dalımız, sadece Arapçayı öğretmeyi hedefleyen bir yapıdan ziyade Arapçayı öğrencilere nasıl öğretileceğini de modern yöntemler ışığında öğretmen adaylarımıza edindirmeyi amaçlamaktadır. Bu misyonu da uzun yıllar boyunca ülkemizdeki tek Arapça Öğretmenliği Bölümü olarak omuzlamıştır. Ayrıca uzun yıllar boyunca edindiği tecrübesini, diğer üniversitelerdeki Arapça Öğretmenliği, Arap Dili ve Edebiyatı, Arapça Mütercim Tercümanlık ve Arap Dili ve Belâgati gibi bölümlere geleceğin hocalarını yetiştirerek paylaşmaktadır.



Ana Bilim Dalımızın öne çıkan özellikleri arasında hazırlık dâhil 5 yıllık öğretim programında öğretmen adaylarının birçok alan dersi, meslek dersi ve genel kültür, yetenek dersi alması ve derslerde takip edilen bilimsel kaynakların güncel olması sayılabilir. Ayrıca;



- Tecrübeli öğretim elemanı kadrosu,



- Güncel ders kitapları,



- Öğretmen yetiştirme gelenek ve tecrübesinin çok uzun bir geçmişe sahip olması,



- Öğretim elemanı ve yardımcı kadroların deneyimli, araştırma faaliyetlerinde oldukça başarılı bireylerden oluşması,



- Tüm alan ve alan eğitimi derslerini verebilecek yeterli öğretim elemanına sahip olması Ana Bilim Dalımızın güçlü yönleridir.



 


Anabilim Dalı Fiziki Koşulları


Ana Bilim Dalımız bünyesinde bilgisayar, projeksiyon gibi teknolojik teçhizatla donatılmış 3 adet sınıf bulunmaktadır. Ayrıca sınıfların birinde Arapça roman, ders kitapları, bilimsel eser ve süreli yayınların bulunduğu ufak bir kütüphane mevcuttur.


 


Mezunların İş Olanakları



Ana Bilim Dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz Arapça öğretmeni olmanın yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı gibi ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda ve Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi birimlerde öğretmen, çevirmen ve uzman olarak iş bulma imkânlarına sahiptir. Ayrıca diğer üniversitelerin çeşitli türdeki Arapça programlarına akademisyen olarak da çalışabilirler.


 


Lisansüstü Eğitim Olanakları



Ana Bilim Dalımız bünyesinde Eğitim Bilimleri Enstitüsü ile eşgüdümlü olarak yüksek lisans ve doktora programları yürütülmektedir. Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen öğrencilerimiz, mezun olduktan sonra çeşitli enstitülere bağlı olarak lisansüstü eğitimlerine devam edebilmektedirler.



Lisansüstü programlarının giriş koşulları, müfredatı ve diğer tüm detaylar için Gazi Eğitim Bilimleri Enstitüsünün web sayfasını takip ediniz.



Anabilim Dalımız bünyesinde tamamlanan veya öğretim üyelerimiz tarafından yaptırılan Doktora ve Yüksek Lisans tezleri listesine buradan ulaşılabilir. Bu tezlerden erişilebilir olanların tam metinlerine YÖK Tez Merkezi'nden ulaşılabilir.



 


Detaylı Bilgi Paketi


http://gbp.gazi.edu.tr//?lang=0



 



Arapça Öğretmenliği Anabilim Dalı tanıtım videosu:



https://youtu.be/TIz4_tGxiDg


Anabilim Dalı Başkanı
Doç.Dr. İbrahim ÖZAY
Tarihçe
Arap Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1984 yılında kuruldu. Ali Şakir Ergin, Ziyad Akkoyunlu, Azmi Yüksel (2 Haziran 2010) ve Abdulvahap Öztürk Anabilim Dalımızın kuruluşunda emeği geçen hocalarımızdır. Anabilim Dalımız bünyesinde uzun yıllar ders vermiş, öğrencilerine emek vermiş ancak şu anda aramızda bulunmayan diğer hocalarımız ise şunlar: Muzaffer Özcan, İsmail Korkmaz, Aytekin Özgür, Emrullah İşler, Emire Asel ve Nurettin Ceviz. Bütün hocalarımızı her zaman sevgi ve saygıyla hatırlayacağız.
Kazanılan Derece
Arap Dili Eğitimi alanında Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Ana Bilim Dalımızdan mezun olan öğrencilerimiz Arapça öğretmeni olmanın yanı sıra Kültür ve Turizm Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Çalışma Bakanlığı, Ulaştırma Bakanlığı gibi ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda ve Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi birimlerde öğretmen, çevirmen ve uzman olarak iş bulma imkânlarına sahiptir. Ayrıca diğer üniversitelerin çeşitli türdeki Arapça programlarına akademisyen olarak da çalışabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=56868759