BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Vizyonumuz
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünün vizyonu, akademik süreçler ve çıktılar açısından ulusal ve uluslararası alanda kalkınmaya katkıda bulunan öncü bir bölüm olmaktır.
Misyonumuz
Bölümün misyonu, bilim ve teknolojinin öğrenme-öğretme süreçlerinde etkili ve verimli bir şekilde kullanılmasına destek olacak nitelikli öğretmenler, akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirmektedir.
Amacımız
Bölümün amaçları şu şekildedir:
- İlkokul, ortaokul ve liselerde yer alan bilişim teknolojileri derslerini etkili ve verimli şekilde işleyecek öğretmenler yetiştirmek.
- Eğitimle ilgili her alanda öğrenme süreçlerini iyileştirebilecek öğretim teknologları yetiştirmek.
- Bilimsel araştırma konusunda yetkin akademisyenler yetiştirerek bilim ve teknolojiye katkıda bulunmak.
- 21. yy becerileriyle donanmış sorgulayan, araştıran, üreten kişiliğiyle hem kamu hem de özel sektörde kendine yer edinebilecek bireyler yetiştirmek.
- Etik değerlere saygılı bireyler yetiştirmek.

Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Ebru KILIÇ ÇAKMAK
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Doç.Dr. Bilal ATASOY
Tarihçe
Program 1998 yılında iki öğretim üyesi ile kurulmuş, ilerleyen birkaç yıl içinde kadrosunu bir öğretim görevlisi ve 3 araştırma görevlisi ile genişletme yolunda ilerlemiştir. Kurulduğu dönemde 6 öğretim elemanına sahip olan bölümün şu anki kadrosunda 11 Profesör, 6 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi ve 3 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Bölüm ilk yılında 40 öğrenci ile lisans düzeyinde eğitimine başlamıştır. 2002 yılında yüksek lisans 2009 yılında doktora programlarını açarak lisansüstü düzeyde de eğitim vermeye başlamıştır.
Kazanılan Derece
Lisans Mezunu
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı uyruklu öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Bunlar ise,
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler için;
1) Lise Diploması,
2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programa kabul hakkın kazanırlar.

Uluslararası öğrenciler için:
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".
2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan uluslararası üniversite giriş sınavları olan SAT I, ACT, vb. sınavlardan aldıkları puana göre programa kabul hakkı kazanırlar.
Üst Kademeye Geçiş
Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına başvurabilir.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.50 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Lisans diplomasına sahip olanlar
-MEB' bağlı ilk ve orta okulllarında Bilişim Teknolojileri Öğretmeni olarak görev alabilirler
-İlgili şartları sağlamaları halinde lisansüstü eğitimlerine devam edebilirler.
-Eğitim yazılımları geliştiren firma ya da kurumlarda eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak çalışabilirler
-Uzaktan eğitim kurumlarında ya da bu konuda uzmanlaşmış firmalarda uzaktan eğitim yöneticisi, proje yöneticisi, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da konu alanı uzmanı olaraçalışabilirler
-Bilgi işlem dairelerinde ağ sorumlusu, veritabanı uzmanı ya da yazılım geliştirme uzmanı olarakçalışabilirler
-Firmalarda grafik ve canlandırma tasarımcısı olarakçalışabilirler
-Kamu ve özel kurumların eğitim bölümlerinde eğitim uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarakçalışabilirler
-Halk eğitim merkezlerinde ya da yaygın eğitim etkinliklerinde çeşitli bilgisayar alanlarında öğretmen olarakçalışabilirler
-Özel ilk ve orta öğretim kurumlarında öğretim teknoloğu ya da araştırma-geliştirme uzmanı olarak çalışabilirler
Ölçme ve Değerlendirme
Genel olarak, ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf?e veya not?a dayalı sistemler kullanılır.
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle değerlendirilir.
Mezuniyet için AGNO'nun; lisans programlarında en az 2,50/4,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=53535880