RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Türkiye'nin en köklü sanat eğitimi kurumu olan Gazi Eğitim Fakültesi, Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalımızın misyonu, Cumhuriyet'in temel değerlerine, Atatürk ilke ve inkılaplarına bağlı, öğrenmeyi, öğretmeyi ve insan gelişimini temel alarak kendisini yenileyen, geliştiren, eleştirel düşünebilen, yeniliklere açık, topluma rehberlik edebilen, kendisi ile barışık, vizyon sahibi ve idealist sanat eğitimcileri yetiştirmektir.



1932 yılında eğitim öğretim yılına başlayan Resim İş Eğitimi Ana Bilim Dalı'nın eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim dili Türkçedir. Amacı çağdaş bilgilerle donatılmış Resim-iş öğretmeni yetiştirmek olan, Türkiye?nin alanında öncü bu eğitim kurumuna, birinci aşaması desen, ikinci aşaması imgesel olan iki aşamalı, özel yetenek sınavıyla öğrenci alınmaktadır.



Ana Bilim Dalı'nda 7 Profesör, 5 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi, 5 Öğretim Görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi görev yapmaktadır.



Görsel Sanatlar Öğretmeni yetiştiren Resim İş Eğitimi Ana Bilim Dalı ders programında, alan dersleri yanında zorunlu eğitim ve kültür dersleri ile seçmeli dersler mevcuttur. Gazi Üniversitesi Ana Yerleşkesinde bağımsız bir binası olan Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda, teorik derslerin yanı sıra Resim, Grafik, Heykel Anasanat Atölye dersleri de uygulamalı olarak verilmektedir. Binada derslik olarak 4 adet Heykel, 1 adet Seramik, 3 adet Grafik, 6 adet Resim, 1 adet Tekstil, 2 adet Baskıresim ve 3 adet Temel Tasarım Atölyesi mevcuttur. Ayrıca Ana Bilim Dalı'nda 4 adet sınıf, 1 adet bilgisayar laboratuvarı ve 1 adet okuma salonuyla hizmet verilmektedir.



Ana Bilim Dalı binasında bulunan Malik Aksel Sergi Salonu?nda öğretim yılı boyunca öğretim elemanları ve öğrencilerin sergileri gerçekleşmektedir. Aynı binada yer alan Resim İş Belleği ise geçmişten günümüze Resim İş Eğitiminde kullanılan eğitim araç gereçlerini içeren küçük bir müze özelliğini taşımaktadır.



Ayrıca Ana Bilim Dalı lisans öğrencileri, yurt dışındaki üniversitelerle yapılan anlaşmalar doğrultusunda Erasmus Öğrenci Değişim Programı?ndan yararlanabilmektedir.



Resim İş Eğitimi Ana Bilim Dalı?ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmen olarak çalışmanın yanı sıra akademik çalışma yapmak isteyenler için yüksek lisans ve doktora yapma imkânı da bulunmaktadır.



Ana Bilim Dalımız mezunları Görsel Sanatlar öğretmeni olmanın dışında çeşitli üniversitelerde akademik personel olarak; kamu kuruluşlarında, özel sektörde iletişim uzmanı, reklamcı ve tasarımcı olarak da çalışabilmektedirler.


Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Osman ÇAYDERE
Tarihçe
Büyük Önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün talimatı ile 22 Mart 1926 tarih ve 789 sayılı Maarif Teşkilatına dair kanunla kurulan ve bugünkü Gazi Eğitim Fakültesinin de temelini oluşturacak olan "Orta Muallim Mektebi", 1927 yılında eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamış olup, 1932 yılında "Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü" adını almıştır.

Cumhuriyetin bilim, sanat ve eğitimde çağı yakalayarak ötesine geçme idealinin bir adımı olarak 1924 yılından itibaren Avrupa'nın bilim ve sanatta önde gelen ülkelerine devlet bursuyla öğrenci gönderilmeye başlanmış; bu kapsamda, 1928 yılında Resim Dersleri ve İş dersleri için öğretmen okulları ile pedagoji enstitülerine ve seminerlerine katılmak üzere Almanya'ya gönderilmiş olan İsmail Hakkı Uludağ, Şinasi Barutçu, Hayrullah Örs, Mehmet Ali Akademir, ve Malik Aksel eğitimlerini başarıyla tamamlayarak 1932 yılında yurda dönmüşlerdir. Yurt dışından henüz dönen bu sanatçı-eğitimciler, Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü müdürü olan İsmail Hakkı Tonguç öncülüğünde, 1932 yılında Türkiye'nin ilk Sanat eğitimcisi yetiştiren kurumu olarak, çatısı altında bulunmaktan büyük onur ve gurur duyduğumuz Resim-İs Bölümü?nü kurmuşlar ve bölümün ilk programını hazırlamışlardır. Resim-İş Bölümü'nün açılmasıyla Enstitünün bölüm sayısı da 6'ya yükselmiştir.

Öğretmen kadrosunun yetiştirilmesinde büyük özen gösterilen, uzun ve planlı bir hazırlık sürecinden sonra, Gazi Terbiye Enstitüsü Yönetmeliğinde bölüm "İş Dersi ve Resim Şubesi" olarak iki alt dala ayrılmış, 2'si kız öğrenci olmak üzere, toplam 22 öğrenci ile eğitim öğretime başlanmıştır. Orta dereceli okullarda haftada üç saat olan 'resim dersi' ile haftada üç saat olan 'iş dersi' için ayrı ayrı ayrı öğretmen istihdamından, dönemin bütçe yetersizliği nedeni ile bir yıl sonra vaz geçilmiş; bu şubeden mezun olacakların orta dereceli okullarda resim, iş, atölye, yazı ve mesleki resim öğretmenliklerini yapabilecek yetenekte yetiştirilmesi gayesiyle ayrı ayrı programlar birleştirilerek 'Resim-İş Şubesi' haline getirilmiştir.

Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün emriyle ve Mimar Kemalettin'in eseri olarak inşa edilen Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü binasının bodrum katında kurulan Ağaç İş, Maden İş, Modelaj, Kâğıt-Mukavva İş, Sınıf Tekniği Atölyeleri ve birinci katın kuzey yönünde kurulan Resim Atölyesi, o dönemin kısıtlı koşullarına rağmen, Avrupa?dan getirilen malzemelerle donatılmıştır.

Gazi Orta Muallim ve Terbiye Enstitüsü'nün adı 1946-47 öğretim yılında ?Gazi Terbiye Enstitüsü? olarak değiştirilmiştir. 1973 yılında yatılılık kaldırılarak, bursluluğa geçilmiştir. Eğitim Enstitülerinin öğrenim süresi, 1974-75 öğretim yılında uygulamaya konulan önlisans, lisans aşamalarından oluşan deneme programla 4 yıla (8 yarıyıl) ve lisansüstü öğretim aşamalarına göre düzenlenmiş ancak bu deneme 1975-76 öğretim yılında kaldırılmış, 1978-79 öğretim yılında ise süre yeniden 4 yıla (8 Yarıyıl) çıkarılmıştır. 1980 yılında Eğitim Enstitüleri ''Yüksek Öğretmen Okulu'' adını almıştır. 1982 yılına kadar Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yürütülmüş olan öğretmen eğitimi programları, YÖK Yasasıyla Yükseköğretim Kurumlarına aktarılmış ve Türkiye Cumhuriyeti'nin öğretmen yetiştirme alanında öncü kurumu Gazi Eğitim Enstitüsü, Fakülteye dönüşerek Gazi Üniversitesi'ne bağlanmıştır.

Resim İş Eğitimi Bölümü de kurulduğu 1932 yılından beri içinde olduğu tarihi ana binadaki atölye ve derslik mekânlarını 1983-84 Eğitim öğretim yılında Rektörlüğe bırakarak üniversitenin ana yerleşkesinde yer alan şimdiki müstakil binasına taşınmıştır.
Kazanılan Derece
Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı uyruklu öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması gerekmektedir.
Mezun İstihdam Olanakları
Ana Bilim Dalı?ndan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığı?na bağlı veya özel okullarda öğretmen olarak çalışma; akademik çalışma yapmak isteyen öğrenciler yüksek lisans ve doktora yapma imkânına sahiptir. Bu öğrencilerimiz çeşitli üniversitelerde akademik personel olarak; kamu kuruluşlarında, özel sektörde iletişim uzmanı, reklamcı ve tasarımcı olarak çalışabilmektedirler.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00'ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=52222753