İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği
İlköğretim Matematik Eğitimi 1998 yılında anabilim dalı olarak açılmıştır. İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında ikinci öğretim programı ve hazırlık programı bulunmamaktadır. Programda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) mezunlar “İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında Lisans derecesi” alırlar. Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. Anabilim Dalında 2012- 2013 eğitim öğretim yılı itibariyle 700'e yakın öğrenci ve çeşitli uzmanlık alanlarında ders veren toplam 21 öğretim elemanı (1 profesör, 3 doçent, 6 yardımcı doçent, 2 öğretim görevlisi ve 10 araştırma görevlisi) bulunmaktadır. 2011-2012 Eğitim-Öğretim Yılı’nda 2. İlköğretim Sergisi düzenlendi. Bu sergide çeşitli materyaller sergilendi. Bunun yanı sıra her yıl 14 Mart’ta Pi Günü kutlanmaktadır. Ayrıca İşlem ve Şekil Yeteneği Sergisi düzenlenmektedir. Zaman zaman değerli matematikçi öğretim üyeleriyle söyleşi yapılmaktadır.
Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Devrim ÇAKMAK
Tarihçe
1926 yılından bu yana faaliyet gösteren Gazi Eğitim Fakültesi 1982 yılında 4 yıllık lisans eğitimi vermeye başlamıştır. İlköğretim Matematik Eğitimi 1998 yılında anabilim dalı olarak açılmıştır. İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalında ikinci öğretim programı ve hazırlık programı bulunmamaktadır. Programda alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Dersler teorik ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan (toplam 240 AKTS karşılığı) mezunlar ?İlköğretim Matematik Öğretmenliği alanında Lisans derecesi? alırlar.
Kazanılan Derece
Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk Vatandaşları için:
(1) Lise Diploması,
(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler için:
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi".
(2) Yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan SAT I, ACT vb. uluslararası üniversite giriş sınavlarına yönelik sınav. Adaylar eşdeğer sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, yüksek lisans programına veya doğrudan bütünleşik doktora programlarına başvurabilirler.
Mezuniyet Koşulları
4 Yıllık Program
Mezun İstihdam Olanakları
Bu derece, mezunların ilköğretim matematik eğitimi alanında öğretmenlik mesleğini ulusal mevzuat ve uygulamalara uygun olarak icra etmelerini sağlar.
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.

(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=51414887