OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı 1998-1999 öğretim yılında Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde açılmış, 2016-2017 eğitim/öğretim yılından itibaren ise Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü altında yerini almıştır. Programda zorunlu ve seçmeli alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Anabilim dalının eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Programı başarı ile tamamlayan mezunlar Okul Öncesi Eğitimi alanında lisans derecesi alır. Anabilim Dalında Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüne bağlı olarak yüksek lisans ve doktora programları yer almaktadır. Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında 18 profesör, 3 doçent, 4 doktor öğretim üyesi, 15 araştırma görevlisi (5'sı Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde görevli, 1'i Çocuk Gelişimi  Araştırma, Uygulama ve Eğitim Merkezi'nde görevli, 9'u Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı'nda, 1'si ücretsiz izinde) olmak üzere TOPLAM 40 öğretim elemanı görev yapmaktadır.



 



 



 


Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Ebru ERSAY
Tarihçe
Okul Öncesi Eğitimi Ana Bilim Dalı Eğitim Fakültelerinin yeniden yapılandırılması çalışmaları kapsamında, Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü bünyesinde, 1998-1999 eğitim/öğretim yılında Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı olarak kurulmuştur. Kuruculuğunu ve ilk Anabilim Dalı başkanlığını Yrd. Doç. Dr. Kemal KÖKSAL yapmıştır. Anabilim Dalı Başkanı Yrd. Doç. Dr. Kemal KÖKSAL ile birlikte bir öğretim görevlisi ve bir araştırma görevlisi olmak üzere toplamda üç akademik personel ile eğitim öğretime başlamıştır. 1998 yılında eğitim öğretime başlayan Ana Bilim Dalımız, ilk mezunlarını 2002 yılında vermiştir. 2016-2017 eğitim/öğretim yılından itibaren ise Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü altında Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı olarak yerini almıştır. Kurulduğu günden beri çağdaş eğitim metotlarını, çocuk-merkezli eğitim anlayışını benimseyen ve etik ilkelere bağlı kalan Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı, son beş yılda 503 okul öncesi öğretmeni mezun etmiştir. Anabilim Dalı Başkanlığı Prof. Dr. Ebru ERSAY tarafından yürütülmektedir.
Kazanılan Derece
Okul Öncesi Eğitimi Alanında Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Üst Kademeye Geçiş
Gerekli şartları sağlayan öğrenciler lisansüstü eğitim yapabilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünübaşarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasınasahip olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur.
Mezun İstihdam Olanakları
Mezunlar, okul öncesi dönemdeki çocukların eğitimi ile ilgili alanlarda öğretmen, yönetici ve denetimci olarak görev yapmaktadırlar.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00 in altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

D: Devamsız,
G: Girmedi,
E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=51111627