HEMŞİRELİK - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

1999 yılında kurulan Hemşirelik Bölümü; Evrensel değerler, ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda hemşirelik bakımı veren, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmekte olup, eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilerimiz bu süre içerisinde hemşirelik mesleğine ilişkin teorik ve uygulamalı derslerin yanı sıra temel bilimler ve sosyal bilimlerden de dersler almaktadırlar. Meslek derslerinin uygulamaları derslerin içeriğine göre hastanelerde, aile sağlığı merkezlerinde, ana çocuk sağlığı ve toplum sağlığı merkezlerinde, çocuk yuvalarında, okul, işyeri ve huzurevlerinde yapılmaktadır. Öğrencilerimiz mezuniyet sonrasında mesleki yaşamlarına daha kolay uyum sağlayabilmek ve kaliteli bakım vermek amacıyla son sınıfta değişik sağlık kurumlarında intörn olarak uygulama yapmaktadır. Öğrencilerimiz lisans programını Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak toplam 4774 saat ve 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Farabi, Erasmus ve Mevlana Programlarının da yürütülmekte olduğu bölümümüz ilk mezunlarını 2002-2003 eğitim öğretim yılında vermiştir. Hemşirelikte Yüksek Lisans programından 110 öğrenci mezun olmuştur. 2012-2013 eğitim öğretim yılında doktora programına ilk öğrencilerini almıştır. Bölümümüzde sekiz anabilim dalında, eğitim-öğretim yapılmakta olup, Hemşirelik Bölümü'nde 11 profesör, 2 doçent, 2 doktor öğretim öğretim üyesi , 9 doktoralı öğretim elemanı ve 7 araştırma görevlisi/öğretim görevlisi olmak üzere toplam 31 öğretim elemanı bulunmaktadır. 



Hemşirelikte lisans programı; bütüncül yaklaşım ve eleştirel düşünme sürecini kullanarak, birey aile ve toplumun gereksinimlerini saptama, kanıta dayalı bakım planlama yürütme ve değerlendirme becerisine sahip, yaşam boyu öğrenme ve gelişim sorumluluğunu sürdüren, değişim yaratabilen ve liderlik davranışı gösterebilen, bakım, eğitim, araştırma, yönetim, danışmanlık rollerini gerçekleştirirken yasalara ve mesleki etik ilkelere bağlılığını sürdüren, toplum yararına sağlık politikalarına etki edebilen profesyonel hemşireler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Bölüm Başkanı
Prof.Dr. Sultan AYAZ ALKAYA
Tarihçe
1999 yılında kurulan Hemşirelik Bölümü; Evrensel değerler, ülke gerçekleri ve gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlığını koruyan, sürdüren, geliştiren ve bozulduğu durumlarda hemşirelik bakımı veren, yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen hemşireler yetiştirmekte olup, eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilerimiz bu süre içerisinde hemşirelik mesleğine ilişkin teorik ve uygulamalı derslerin yanı sıra temel bilimler ve sosyal bilimlerden de dersler almaktadırlar. Meslek derslerinin uygulamaları derslerin içeriğine göre hastanelerde, aile sağlığı merkezlerinde, ana çocuk sağlığı ve toplum sağlığı merkezlerinde, çocuk yuvalarında, okul, işyeri ve huzurevlerinde yapılmaktadır. Öğrencilerimiz mezuniyet sonrasında mesleki yaşamlarına daha kolay uyum sağlayabilmek ve kaliteli bakım vermek amacıyla son sınıfta değişik sağlık kurumlarında intörn olarak uygulama yapmaktadır. Öğrencilerimiz lisans programını Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak toplam 4774 saat ve 186 kredi ve 240 AKTS ile tamamlamaktadırlar. Farabi,Erasmus ve Mevlana Programlarının da yürütülmekte olduğu bölümümüz Yüksekokul olarak ilk mezunlarını 2002-2003 eğitim öğretim yılında vermiştir. Hemşirelikte Yüksek Lisans programından 110 öğrenci mezun olmuştur. 2012-2013 eğitim öğretim yılında doktora programına ilk öğrencilerini almıştır. Bölümümüzde sekiz anabilim dalında, eğitim-öğretim yapılmakta olup, akademik kadroda 11 profesör, 2 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 3 doktor öğretim görevlisi, 6 doktor araştırma görevlisi, 3 öğretim görevlisi ve 4 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 31 öğretim elemanı, eğitim ve araştırma laboratuvarları önemli yer almaktadır.
Kazanılan Derece
Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk Vatandaşları için:
(1) Lise Diploması, (2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen merkezi, ülke çapında bir öğrenci seçme ve yerleştirme sınavı ile yerleştirilme. Adaylar, merkezi sınav puanları ve lise genel not ortalamalarından oluşan bileşik puanlarına göre programlara erişim kazanırlar.

Uluslararası Öğrenciler için:
(1) Lise Diploması ve TC Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından verilen "Denklik Belgesi". (2) Uluslararası Öğrenci Sınavı (YÖS) veya SAT I, ACT vb. uluslararası üniversite giriş sınavları, Yükseköğretimde ulusal otorite olan Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınan adaylar, YÖS veya dengi sınavlardan aldıkları puanlara göre programlara giriş hakkı kazanırlar.
Üst Kademeye Geçiş
Bu programdan mezun olanlar yüksek lisans programına devam edebilirler.
Mezuniyet Koşulları
Programda yer alan derslerin tümünü 4 üzerinden 2,5 başarı ortalama ve 240 AKTS ile tamamlamaktır.
Mezun İstihdam Olanakları
Bu derece, mezunların hemşirelik alanındaki mesleğini ulusal mevzuat ve uygulamalara uygun olarak hemşire olarak icra etmelerini sağlar.
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=161010911