ŞEHİR VE BÖLGE PLANLAMA - Programı Bilgileri   
Dili %30 İngilizce
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Planlama, mahalle ölçeğinden kentlere, kırsal ve metropol alanlara, ülkelerin ve bölgelerin geleceğini etkileyen sistematik, yaratıcı ve siyaset üstü bir yoldur. Plancı ise, insanların ve yerlerin geleceğini etkileyen kararları veren; yaşam kalitesine sahip ve sürdürülebilir bir çevre geliştirmek için eğitim sürecinde edindiği bilgi, beceri ve değerleri birleştiren kişidir.

Şehir ve bölge plancıları, bireysel ve toplumsal belleğimiz ile kimliğimiz için önemli olan alanları korur; sürdürülebilir kalkınma ve gelişme için yaratıcı mekânsal çözümleri sunar ve bunların hayata geçmesi için gerekli süreçleri planlar, tasarlar ve uygulanmasını sağlar.

Şehir ve bölge planlama eğitiminin amacı, büyüme ve gelişme için planlı bir gelecek oluşturmak; doğal ve yapılı çevreyi korumak için gerekli yöntemleri kullanmak, toplumun her kesimi için mekânsal iyileştirme programları ve yaşam kalitesini korumak ve geliştirmek için çözüm yolları önermektir. 

Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Bilge ARMATLI KÖROĞLU
Tarihçe
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü 1982 yılında lisans, 1987 yılında ise yüksek lisans eğitimine başlamıştır.
Kazanılan Derece
Şehir ve Bölge Planlama alanında Lisans Derecesi
Kabul Koşulları
Türk öğrenciler için:
(1) Lise Diploması,
(2) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından gerçekleştirilen ulusal sınav (Yükseköğretim Kurumları Sınavı - YKS) ile merkezi yerleştirme yapılmaktadır. Adaylar lisans programlarına, sınavdan aldıkları puan ile lise başarı puanları esas alınarak ÖSYM tarafından yerleştirilmektedir.

Yabancı öğrenciler İçin (YÖS Sınavı istemeyen programlar için):
Türk Dış Temsilciliklerinden / İl Milli Eğitim Müdürlüklerinden alınan lise denklik belgesi ile Lise diploması ve SAT Reasoning, ACT Sınavı, Cambridge Uluslararası GCE-AL/ASL Sınavları
veya Alvancement Placement Test (AP) sınavlarından asgari puan alınmış olması veya Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK)?nun tanıdığı ve katıldığı uluslararası bilim olimpiyatlarından altın, gümüş veya bronz madalya alınmış olması gereklidir. Adayların bölüme yerleştirilmelerinde bahsedilen sınavlardan alınan puan, madalya türü veya diploma puanı, tercih sırası, ülke kontenjanı ve mezuniyet tarihi dikkate alınır.
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrencilerden Fen Bilimleri Enstitüsü (FBE) tarafından belirlenen asgari mezuniyet not ortalaması, ALES puanı ve yabancı dil puanı şartı sağlayan öğrenciler lisansüstü programlarına başvurabilir ve bu programların yazılı ve sözlü sınavlarından geçip sıralamaya girmeleri durumunda bu programlara kayıt olabilir. Lisansüstü programı olarak Anabilim Dalı bünyesinde Yüksek Lisans ve Doktora programları bulunmaktadır.
Mezuniyet Koşulları
Bölüm programımızda 4 yıl boyunca alınması gerekli 67 ders (240 kredi) bulunmaktadır. 53?ü zorunlu (199 kredi), 14?ü ise seçmeli (41 kredi) derstir. Zorunlu derslerden 8?i (18 kredi) Yüksek Öğretim Kurumunun üniversite eğitim programında yer verilmesini zorunlu tuttuğu derslerdir. Program kapsamında öğrencilerin yaz dönemlerinde tamamlamaları gereken Staj I ve Staj II dersleride bulunmaktadır.
Mezun İstihdam Olanakları
Şehir ve Bölge Planlama Bölümü mezunları; kamu kurum ve kuruluşları olarak Bakanlıklar, Belediyeler, Kalkınma Ajansları, Türkiye İstatistik Kurumu, vb.; özel sektör kuruluşları olarak planlama, mimarlık, müteahhitlik büroları, gayrimenkul değerlendirme büroları gibi özel girişimler, taşınmaz mal yatırımları ile ilgilenen girişimler ve danışmanlık bürolarında; ayrıca ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarında çalışabilmektedir.
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?lang=tr&curSunit=107070357