FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ (4 YILLIK) - Programı Bilgileri   
Dili Türkçe
Süresi (Yıl) 4
Azami Süresi (Yıl) 7
Kontenjanı
Staj Durumu Yok
Program İçeriği

Her gün etrafınızda gerçekleşen doğal ve alışılmış olaylara olan aşinalığınız onların size ilginç görünmesini engeller; onları doğal olarak kabul edersiniz, içinizde merak uyanmaz. Oysa bu tür olaylar hoş sürprizlerle ve bilmecelerle doludur. Onları tanımlamak, öğrenmek ve sırlarını anabilim dalımızda çözmek istemez misiniz?

 

Fizik öğretmenliği lisans programı, ÖSYM tarafından yapılan üniversite yerleştirme sınavlarında sayısal puanı ile yerleştirilen öğrencilere lisans eğitimi vermektedir. Programda alan, alan eğitimi ve meslek bilgisi kategorisinde dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Programda, zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerin ilgi ve yeteneğine uygun çeşitli seçmeli dersler de bulunmaktadır. Kuramsal dersler laboratuvar uygulamaları ile desteklenmektedir. Fizik öğretimi için gerekli öğretim teknolojilerini kullanmaya ve üretmeye yönelik bilişim ve iletişim becerilerini içeren uygulamalı dersler önemli bir yere sahiptir. Bu birikimlerin öğrencilerimize sağladığı özgüven ile orta öğretim kurumlarında uygulama yaparak öğretmenlik mesleğine hazırlanmaktadır. Bu süreç sonunda öğretmen adayları nitelikli birer fizik öğretmeni olarak mezun olmaktadırlar.

Ayrıca, mezunlarımız belirlenen bazı ölçütleri sağlamaları koşuluyla ilgili enstitülerde lisansüstü eğitime devam edebilirler. Gerek lisans gerekse lisansüstü programdan mezun olan öğrencilerimiz kamu veya özel kurumlarda öğretmen, araştırmacı, akademisyen ve uzman olarak çalışabilmektedir.

 

Anabilim Dalı Başkanı
Prof.Dr. Musa SARI
Tarihçe
Fizik Öğretmenliği Anabilim Dalı ortaöğretim kurumlarının öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuştur. Fizik öğretmenliği programı LYS Sayısal-2 puanı ile yerleştirilen öğrencilere lisans eğitimi vermektedir. Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çalışmaları doğrultusunda 1998-1999 öğretim yılından itibaren 5 yıllık eğitim-öğretim programları ve 2014-2015 öğretim yılından itibaren 4 yıllık eğitim-öğretim programları uygulanmaktadır. Bu süreçler, alan bilgisi dersleri, ve öğretmenlik formasyonuna yönelik dersleri içermektedir. Dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Alan bilgilerini geliştiren ve olgunlaştıran mecburi alan derslerinin yanısıra öğrencilerin ilgi ve yeteneğine yönelik seçmeli dersler de bulunmaktadır. Kuramsal dersler, laboratuvardaki uygulamalarla desteklenmektedir. Bilgisayar derslerinde uygulamalı ve güncel bilgiler verilmekte ve mevcut olan bilgisayar laboratuvarlarında bilgisayarlardan en üst düzeyde yararlanılmaktadır. Ayrıca öğretmenlik mesleğinde öğrencilerin kendilerini yetiştirmeleri için ilk ve orta dereceli okullarda staj yapılmaktadır. Süreç sonunda öğretmen adayları fizik öğretmeni olarak mezun olacaklardır. Akademik çalışma yapmak isteyen öğrenciler lisans üstü eğitim yapma imkanına sahiptirler.
Kazanılan Derece
Fiziki Öğretmenliği Alanında Lisans Diploması
Kabul Koşulları
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca
onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve
yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış
olmak.
2. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim
kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel
yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan
merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış
olmak.


Üst Kademeye Geçiş
Lisans Eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler gerekli koşulları sağlamaları halinde kendi alanında veya farklı alanlarda lisansüstü programlarda öğrenimlerini sürdürebilirler
Mezuniyet Koşulları
Öğrencinin mezun olabilmesi için zorunlu ve seçmeli derslerin tümünden başarılı olması ve ders ortalamalarının 2.00 (4 üzerinden) ve üstünde olması gerekir.
Mezun İstihdam Olanakları
Programı tamamlayan mezunlarımız Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı lise ve dengi okullarda, özel eğitim kurumlarında fizik öğretmeni olarak çalışabilmektedir.Mezunlarımız öğretmenlik mesleğinin yanı sıra kamu veya özel sektörde, bilim müzelerinde veya çeşitli bilim ve teknoloji araştırma merkezlerinde görev yapabilmektedirler. Akademik araştırma yapmak isteyen mezunlarımız, lisansüstü eğitimlerini tamamlayarak üniversitelerde bilim insanı olabilirler.
Ölçme ve Değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme

(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00 ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:
a)
Katsayılar Notlar
4.00 AA
3.50 BA
3.00 BB
2.50 CB
2.00 CC
1.50 DC
1.00 DD
0.50 FD
0.00 FF

b)
1) D: Devamsız,
2) G: Girmedi,
3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)
4) VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.



https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=52929244&lang=tr