Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
Program İçeriği
Anabilim dalımız, 1998 yılında gerçekleştirilen eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması çerçevesinde kurulmuştur. Bu tarihten itibaren Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih, Coğrafya ve Felsefe bölümleri anabilim dalına dönüştürülerek Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü adı altında toplanmıştır. Anabilim dalımız 2016 yılında yapılan değişiklikle Türkçe ve Sosyal Bilimler Bölümü bünyesine alınmıştır. Anabilim Dalımızda 4 yıllık eğitim verilmektedir. Öğrenim dili Türkçedir. Anabilim dalı lisans programında, zorunlu, alan bilgisi, öğretmenlik meslek bilgisi, genel kültür ve uygulama derslerine yer verilmektedir. Anabilim dalımızda dersler yarıyıl esasına göre yürütülmektedir. Mecburi derslerin yanı sıra, öğrencinin ilgi ve yeteneğine yönelik seçmeli dersler de bulunmaktadır. Dersler kuramsal ve uygulamalı olarak yürütülmektedir. Anabilim dalında yüksek lisans ve doktora programı bulunmaktadır. Lisans öğrenimini tamamlayan mezunlarımız kamu ve özel sektörde tarih öğretmeni olarak çalışabilmektedir. Anabilim Dalında 11 profesör, 1 doçent, 3 yardımcı doçent, 1 Doktor Araştırma görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam 17 öğretim elemanı mevcuttur.
|
Tarihçe
Gazi Üniversitesi 1926 yılında, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde Çağdaş Öğretmenler yetiştirmek için Orta Muallim Mektebi adıyla kurulmuştur. 1929 yılında, Ankara Erkek İlköğretmen Okulu ile birlikte şimdiki Gazi Üniversitesi Rektörlüğü binasına taşınıp "Gazi Orta Muallim Mektebi ve Terbiye Enstitüsü" adını almıştır. 1929-1948 arasında Resim-İş, Beden Eğitimi, Müzik, Eğitim (Pedagoji), Fransızca, İngilizce, Almanca bölümleri kurulmuştur. ?Gazi Öğretmen Okulu ve Eğitim Enstitüsü? 1947'de, ?Gazi Eğitim Enstitüsü?ne dönüştürülmüş; 1980'de MEB kararıyla 4 yıllık eğitim veren "Gazi Yüksek Öğretmen Okulu" olmuştur. 1982 yılında Gazi Üniversitesinin kurulması sonucunda "Gazi Eğitim Fakültesi" adı ile Gazi Üniversitesi içinde eğitime devam etmiştir. Ayrı bir bölüm olarak dört (4) yıllık eğitim veren Coğrafya Eğitimi, Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı ve Felsefe bölümleri ile birlikte 1998'de anabilim dalına dönüştürülerek öğretim süresi beş (5) yıla çıkarılıp Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü adı altında toplanmıştır. Söz konusu bölüm, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'nde anabilim dalı, bölüme bağlı anabilim dalları da bilim dalı olarak tanınmaktadır. 2014'ten itibaren anabilim dalımız eğitim süresi 4 yıla, öğrenci kontenjanı da 20'ye indirilmiştir. Anabilim Dalımızın bağlandığı bölüm adı önce Sosyal Bilimler ve Türkçe sonra da Türkçe ve Sosyal Bilimler eğitimi olarak değiştirilmiş ve Türkçe ile Sosyal Bilgiler öğretmenliği anabilim dalları da aynı bölüme eklenmiştir.
|
Kazanılan Derece
Tarih Öğretmenliği alanında lisans derecesi
|
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
|
Üst Kademeye Geçiş
Mezunlar ilgili branşlarda (tarih ve tarih eğitimi) yüksek lisans ve doktora yapma imkanlarına sahiptirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Bu programda mezun olacak öğrencilerin dört yıllık süreçte her dönem için 30 AKTS kredisi olmak üzere toplam 240 AKTS kredilik ders alması gerekmektedir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmen olarak iş bulma olanakları bulunmaktadır. Aynı zamanda, akademik çalışma yapmak isteyen öğrenciler kendi branşlarında yüksek lisans ve doktora yapma imkânlarına da sahiptirler. Ayrıca, fakülteden mezun olan öğrenciler çeşitli üniversitelerde de akademik personel olarak görev yapabilmektedir.
|
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
|
https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=52424119&lang=tr
|