Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
Program İçeriği
Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı, gerek alan eğitiminde gerekse öğretmen yetiştirmede geçmişten getirdiği köklü tecrübesi ile çağdaş yaklaşımları birleştirerek dört yıllık öğretim programını sürdürmektedir. Program, öğretmenlik mesleği ve genel kültür ile ilgili zorunlu derslerin yanı sıra öğrencilerin kendi ilgi alanları doğrultusunda seçebilecekleri seçmeli dersleri de içermektedir.
|
Tarihçe
Yükseköğretim Yürütme Kurulunun 04.11.1997 tarih ve 97.39.2761 sayılı kararı ile Eğitim Fakültelerinde yeniden yapılanma süreci başlatılmış ve bu çerçevede Gazi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümüne bağlı olarak Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı açılmış ve 1998-1999 eğitim-öğretim yılından itibaren öğrenci almaya başlamıştır. İlk mezunlarını 2002 yılında vermiştir. Öğrenim süresi dört akademik yıldır. Son olarak 2016 ağustos ayında yapılan değişiklikle Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalımız Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi bünyesinde eğitim öğretim faaliyetlerine devam etmektedir
|
Kazanılan Derece
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanında Lisans Derecesi
|
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
|
Üst Kademeye Geçiş
Lisans eğitimini tamamlayan adaylar, istenen şartları (ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları, mülakat vs.) sağlamaları halinde lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan tüm dersleri başarıyla doldurmak (toplam 240 AKTS'ye eşdeğer) ve ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması mezuniyet için gerekli yeterlik koşullarıdır.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Bu programın mezunları, devlet kurumlarında veya özel kurumlarda Sosyal Bilgiler Öğretmeni derecesi ile çalışabilirler. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak istihdam edilebilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
(2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
(3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
(4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
(5) Ham başarı puanı 25,00'in altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
(6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) 4.00 (AA), 3.50 (BA), 3.00 (BB), 2.50 (CB), 2.00 (CC), 1.50 (DC), 1.00 (DD), 0.50 (FD), 0.00 (FF) b) - D: Devamsız, - G: Girmedi, - E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) - VZ: Dersten çekilme.
(7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
|
https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=51515889&lang=tr
|