Dili
|
Türkçe
|
Süresi (Yıl)
|
4
|
Azami Süresi (Yıl)
|
7
|
Kontenjanı
|
|
Staj Durumu
|
Yok
|
Program İçeriği
Fizyoterapistlik mesleği, hareket bozukluğuna yol açan her türlü yaralanma, hastalık ve yaşlılıkta, ağrı ve fonksiyon bozukluklarında uzman bir hekimin tanısı sonrası fizyoterapiye özgü değerlendirme yöntemlerini kullanarak yine birçoğu dünyada fizyoterapistler tarafından geliştirilmiş olan tedavi yaklaşımlarını planlayıp uygulamaya yönelik bilgi ve beceriyi kazanan, sağlık ve yaşam kalitesinin artırılmasında önemli görevleri olan bir meslektir.
Günümüzde, Fizyoterapistler hareket ve fonksiyonun çeşitli nedenlerle tehdit edildiği bütün durumlarda bağımsız hareket ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesinin arttırılmasında her geçen gün sayıları artan yaklaşımlarla hizmet vermektedirler. Dünyada ve ülkemizde toplumların bu gün ve gelecekteki olası ihtiyaçları fizyoterapistlik mesleğinin gelişimini kaçınılmaz kılmaktadır.
Fizyoterapistler; ulusal ve uluslararası yataklı tedavi merkezlerindeki (üniversite, devlet vb...), ortopedi ve travmatoloji, nöroloji / pediatrik nöroloji, psikiyatri, fiziksel tıp ve rehabilitasyon, beyin ve sinir cerrahisi, genel cerrahi, kardiyoloji, kalp damar cerrahisi, göğüs hastalıkları / göğüs cerrahisi, çocuk hastalıkları, üroloji, onkoloji, kadın doğum, kulak-burun-boğaz, tüm yoğun bakım servisleri, plastik cerrahi servisleri, yanık üniteleri, romatoloji bilim dallarına ait servislerde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, protez-ortez üretim ve rehabilitasyon merkezlerinde, birinci basamak sağlık hizmetleri veren kuruluşlarda, endüstri alanlarında, okullarda, spor kulüplerinde, huzur evlerinde, mesleki rehabilitasyon merkezlerinde ve kaplıca merkezlerinde, dal merkezlerinde, evde bakım merkezlerinde özel veya kamu görevi yapabilirler. Üniversitelerde ilgili eğitim-öğretim programlarında sınav kazanmak şartı ile mezuniyet sonrası eğitimlerine devam ederek bilim uzmanlığı, doktora, doçent, profesör unvanı alabilirler.
Bölümümüz, fakültemiz içerisinde bulunan uygulama ve araştırma üniteleri ile Gazi Üniversitesi Hastanesi'nin çeşitli anabilim dallarında faaliyet gösterecek ve bu ünitelerin her birinde alanımızın değişik konularında özelleşmeler gerçekleştirilecektir. Ünitelerdeki çalışmaların hepsinde, hareket sistemini ilgilendiren problem ve özür gruplarında günlük yaşam aktivitelerindeki bağımsızlık düzeyini geliştirmek, sosyal ve mesleki katılımları destekleyerek yaşam kalitesini arttırmak amaçlanmaktadır. Ayrıca sağlıklı kişilerde fiziksel uygunluk ve egzersiz, bel ve boyun sağlığı, geriatrik rehabilitasyon, kadın sağlığı programları ve obstetrik rehabilitasyon ile sporcu performans analizleri yapılabilecek uygulamalar arasındadır.
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü?nde, başvuran hastaların muayene edilip tedavilerinin düzenlendiği Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Polikliniği ile fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının yapıldığı 9 ünite bulunmaktadır:
Üniteler
El Rehabilitasyonu Ünitesi Kardiyak Rehabilitasyon Ünitesi Nörolojik Rehabilitasyon Ünitesi Onkolojik Rehabilitasyon Ünitesi Ortopedik Rehabilitasyon Ünitesi Pediatrik Rehabilitasyon Ünitesi Pulmoner Rehabilitasyon Ünitesi Romatolojik Rehabilitasyon Ünitesi Sporcu Sağlığı Ünitesi
|
Bölüm AKTS(ECTS) Koordinatörü
Prof.Dr. Arzu GÜÇLÜ GÜNDÜZ
|
Tarihçe
Fizyoterapinin geçmişi Hipokrat zamanına kadar gitmektedir. Hastalar o zamanlarda da masaj, manuel terapi yöntemleri ya da hidroterapiyle, yani suyun tedavi edici özellikleri kullanılarak tedavi edilmeye çalışılıyordu.
Ancak profesyonel manada ilk Fizik Tedavi çalışmaları 17. yüzyılın başında Avrupa'da gerçekleşmiştir. İsveç'te 1813 yılında kurulan Royal Central Institute of Gymnastics (RCIG), Fizik Tedavinin de yapıldığı bilinen ilk kurumdur. Bu merkezde masaj, manipulasyon ve egzersiz yapılıyordu. İsveç, Fizyoterapistlerine resmi sicillerini 1887'de İsveç Sağlık ve Sosyal Yardımlaşma Ulusal Heyeti aracılığıyla vermeye başladı.
Türkiye'de 1961'de Hacettepe Üniversitesi'nde Prof. Dr. İhsan Doğramacı tarafından Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Okulu'nun açılmasıyla Fizyoterapistlik mesleğinin Türkiye'de temelleri atılmıştır.
Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi bünyesinde 2008 yılında kurulmuş olup 2009 yılında ilk öğrencilerini almıştır. Fakülte içerisinde bulunan uygulama ve araştırma üniteleri ile Gazi Üniversitesi Hastanesi?nin çeşitli Anabilim Dallarında da faaliyet göstermektedir.
Önceleri masaj, traksiyon ve egzersizden ibaret olan Fizik Tedavi Teknikleri gün geçtikçe çoğalmış ve Fizyoterapistlere hastanelerde, tıp merkezlerinde, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde, sporcu klinikleri ve spor kulüplerinde ve daha birçok alanda çalışabilme yetkisi kazandırmıştır.
|
Kazanılan Derece
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon lisans derecesi
|
Kabul Koşulları
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
|
Üst Kademeye Geçiş
Lisans düzeyinden mezun olan öğrencilerimiz, ilgili alanlarda, yüksek lisans ve doktora programlarına başvurabilirler.
|
Mezuniyet Koşulları
Öğrencilerin mezun olabilmeleri için 8 yarıyıldaki tüm dersleri başararak, 240 AKTS''yi tamamlamış olmaları gerekir.
|
Mezun İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrenciler devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri, özel dal merkezleri, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezleri, kaplıcalar ve spa merkezleri, bakım ve rehabilitasyon merkezleri, geriatri merkezleri, spor kulüpleri, ortez protez klinikleri, sağlıklı yaşam merkezleri, fabrikalar gibi pek çok kurum ve kuruluşta sağlığın korunması, geliştirilmesi ve tedavi amaçlı çalışabilirler. Ayrıca yüksek lisans ve doktora eğitimi alabilirler ve bu sayede üniversitelerde akademisyen olarak çalışabilirler.
|
Ölçme ve Değerlendirme
(1) Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir. (2) Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. (3) Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir. (4) Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. (6) Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: a) Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
b) 1) D: Devamsız, 2) G: Girmedi, 3) E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.) 4) VZ: Dersten çekilme. (7) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
|
https://obs.gazi.edu.tr/oibs/bologna/progAbout.aspx?curSunit=163030268&lang=tr
|